Tuesday 30 October 2012

Perkongsian Ayaz Ismail Ketika Majlis Pelancaran Novel



Bismillahhirrahmanirrahim... Assalamualaikum wbh...

Nama saya Ayaz Ismail, bukan anak kepada penulis...Tapi seorang yang telah mengenalinya lebih 15 tahun.

Ya, saya mula membacanya dalam kapal terbang, menyambung membacanya dalam bilik hotel pada waktu malam dan tamat membaca novel  ini dalam penerbangan kembali ke Kuala Lumpur.

Bagi saya, bila pembaca mula serasikan minda mereka dengan dunia yang telah dicipta oleh Ismail, anda akan tersedut ke dalam dunia tersebut juga. And you cannot wait to find out what happen next to the many characters, what happen next in the whole Tanarebt environment that he has created. So that's quite fantastic.

Saya dah kenal Mael lebih 15 tahun dan saya dapat bayangkan Ismail menceritakan kepada saya apa yang dia telah tulis. And that is why kadang-kadang kita terasa seperti nak cakap, Mael don't do that, do this next. Dan rasanya dia juga mempunyai pemikiran yang sama, telah memulakan pertandingan Sayap Seni, so that akan ada orang lain yang turut boleh memberikan buah fikiran kepada jalan cerita Sayap-Sayap Tanarebt ini mungkin.

Mael juga ada menyatakan bahawa dalam banyak-banyak karakter dalam novel tersebut, mungkin inspirasinya adalah rakan-rakannya. Saya dah baca dan saya rasa mungkin karakter yang berdasarkan saya adalah 'kuda laut'. So if you do the film Mael, maybe I can become your 'giant seahorse'.

But mmm... it's a fantastic work, Mael. You know, it's about hundreds, I think thousands of people who are going to be supporting you , who are going to wish you success. So don't doubt that, we're all behind you. Harapan saya satu sahaja, cepat-cepat keluarkan yang kedua.

Thank you very much, congratulation.


Untuk rakaman video, sila klik pautan Youtube ini


Ayaz Ismail & Khairul Anwar (AYTR Gang) sedang mengisi 'borang kedatangan'.


No comments:

Post a Comment